Meniu
GRĮŽTI Į TINKLARAŠTĮ

Kaip išvengti pavasarinių ligų – natūralūs būdai imuninei sistemai palaikyti

2019-07-20 , Maistas


Nieko nestebina tai, jog keičiantis metų laikams ir svyruojant oro temperatūrai itin padaugėja įvairių susirgimų, tokių kaip peršalimo ligos ar virusinės infekcijos. Daugelis jomis susirūpina tik tuomet, kai apie tai praneša pakilusi temperatūra ar skaudanti gerklė, tačiau sau ir savo organizmui dėmesio skirti reikėtų visus metus – tuomet ligos neužklups jūsų nepasiruošusių. Apie tai, kaip palaikyti imuninę sistemą ir sustiprinti organizmą, kalbamės su Ogmios mieste įsikūrusios sveikatai skirtų produktų parduotuvės „Sveiklapis“ atstove Lina Sriubaite.

 

Sveiklapio“ trijų žingsnių programa

Immunitas, išvertus iš lotynų kalbos, reiškia laisvę nuo ligų. O tą laisvę saugo sudėtinga organų ir ląstelių sistema. Pasak L. Sriubaitės, kai jie tarpusavyje susikalba, sistema veikia sklandžiai, žmogus gali džiaugtis laisve nuo daugybės ligų. „Idealu, kai mūsų gyvenimo būdas neleidžia imuninei sistemai nusilpti. Tam būtinos kelios natūralios sąlygos, kurios mums nieko nekainuoja, tereikia tai paversti kasdieniais įpročiais. Tai – tinkamas maistas, kokybiškas miegas ir gebėjimas valdyti stresą“, – teigia pašnekovė ir dalinasi „Sveiklapio“ komandos trijų žingsnių programa imuniteto palaikymui:

  1. Tinkama mityba. Svarbu pamaitinti ląsteles – ne tik skrandį ir akis. Čia dera prisiminti populiarų posakį – „ką valgai, tas ir esi, ką pasisavini, tą ir turi“;

  2. Tikslingas kasdienis judėjimas. Treniruotės klube, ėjimas pėsčiomis bent 10 000 žingsnių kasdien, bėgimas, joga, rytinė mankšta – tinka viskas. Judėjimas – tai gyvybės ir energijos palaikymas;

  3. Pozityvumas. Minčių ekologija – šalin pavydą, pyktį, savigraužą, kuri įsuka į juodąją skylę ir neleidžia mėgautis šia akimirka. Gyvenk ne tik dėl savęs – esi visumos, bendruomenės dalis.

Jeigu užklumpa pavasarinė sloga ar kosulys, pritrūksta jėgų ir energijos, patariame stiprinti organizmą ispanų laboratorijos „Derbos“ maisto papildu „Imunit“, kurio sudėtyje yra šitakio, tikrinio blizgučio grybų, ežiuolės, auksinės šaknies, peruvinės pipirnės ekstraktų, propolio, vitamino C. Tai auksinė sudėtis, padėsianti organizmui susigrąžinti jėgas ir atsparumą bet kokiems orų permainų keliamiems negalavimams“, – tikina L. Sriubaitė.

 

Maistas geriau nei vaistas

Pasak specialistės, itin svarbu atkreipti dėmesį į savo mitybą ir kasdien rasti progą suvalgyti daržovių, vaisių, riešutų bei sėklų, kadangi šiuose maisto produktuose gausu maistinių medžiagų, be kurių imuninė sistema negali normaliai funkcionuoti. „Pamiršus į savo mitybą įtraukti vaisius, daržoves, riešutus bei grūdines kultūras, didėja pavojus susirgti, pasiduoti siautėjantiems virusams. Mėgstantys užkandžiauti turėtų pasirūpinti migdolais, anakardžiais, graikiniais ar kitų rūšių riešutais, vaisiais. Šiuos produktus patogu įsimesti į rankinę ar kuprinę ir suvalgyti per darbo pertraukėles“, – teigia L. Sriubaitė. „Taip pat, nepamirškime patiekalų pagardinti linų sėmenų, kanapių branduolių, kviečių sėlenų, chia ar kitų mėgstamų sėklų šaukšteliu. „Sveiklapyje rasite ir naują produktą – mielių dribsnius, kuriuose gausu vitamino B grupės vitaminų, folio rūgšties. Mėgausitės ir nauju skoniu, ir organizmas bus papildytas naudingomis medžiagomis“, – ragina pašnekovė.

L. Sriubaitės teigimu, žiemą itin pravartu vartoti kuo daugiau fermentuotų daržovių, tokių kaip agurkai ir kopūstai, kadangi tai yra ir vitamino C, ir virškinimo fermentų, gerinančių žarnyno veiklą, šaltinis. Specialistė rekomenduoja kasdien iš 3-4 ingredientų susiplakti ir vaisių bei daržovių kokteilį, kitaip vadinamą glotnučiu. „Žiemą ir ankstyvą pavasarį labiausiai tiks maistingi, sotūs kokteiliai. Energijos ir sotumo teikiančiam glotnučiui reikės 1 gerai nunokusio banano, saujelės keletą valandų brinkintų migdolų branduolių, šaukšto brinkintų ispaninio šalavijo arba linų sėmenų sėklų ir migdolų pieno. Viską suplakam ir mėgaujamės ląsteles maitinančiu eliksyru“, – ragina pašnekovė.

Jos manymu, nereikėtų pamiršti ir žolelių arbatų. „Pusvalandis prieš ar po valgio galima išgerti puodelį priešuždegiminės, hormonų pusiausvyrą reguliuojančios šalavijų, energiją ir imunitetą stiprinančios bei vitaminu C praturtinančios gauromečio ar virškinimą gerinančios ramunėlių arbatos. „Jei dažnai sergate infekcinėmis ligomis ar tiesiog ieškote dar vieno būdo imunitetui palaikyti, dažniau gerkite šias žoleles“, – teigia L. Sriubaitė ir priduria, jog reikėtų atminti, kad viena žolelių rūšis negali būti vartojama ilgiau nei 21 dieną.

 

Tinkamas miego ritmas ir kvėpavimas

Pasak pašnekovės, miegas ir kvėpavimas yra itin svarbūs bendros mūsų savijautos komponentai, kadangi miego trūkumas bei stresas didina imuninę sistemą slopinančio hormono kortizolio kiekį kraujyje. „Įprasta, jog suaugusiam žmogui būtinos 6–8 valandos miego. Reikėtų stengtis eiti miegoti nuo 22 val. vakaro bei kasdien gultis ir keltis tuo pat metu. Miegamajame neturėtų būti jokių dirgiklių – televizoriaus, kompiuterio, telefono, belaidžio interneto. Valandą prieš miegą nepatartina emociškai jaudintis žaidžiant kompiuterinius žaidimus, žiūrint televizorių. Geriau paklausyti mėgstamos muzikos, pamedituoti, ramiai apmąstyti praėjusią dieną“, – teigia L. Sriubaitė.

Stresui malšinti yra tinkamos kvėpavimo praktikos, gilūs įkvėpimai ir iškvėpimai. Galite išmėginti nesudėtingą kvėpavimo pratimą – giliai įkvėpti, sulaikius kvėpavimą suskaičiuoti iki 5, giliai iškvėpti ir vėl suskaičiuoti iki 5. Taip kartoti 8 kartus. Gilūs įkvėpimai ir iškvėpimai didina deguonies koncentraciją kraujyje, stipriną imuninę sistemą“, – pasakoja specialistė.

 

Kas tinka kitam, nebūtinai tiks ir jums
 

L. Sriubaitės teigimu, prieš renkantis sveikatos produktus derėtų gerai pažinti save, suvokti savo poreikius, organizmo galimybes. Idealu, jeigu nusprendę kardinaliai keisti mitybą, pavyzdžiui, tapti žaliavalgiu ar vegetaru, pasitartume su specialistais. „Patartina pasidaryti tyrimus, kad sužinotume, kokių medžiagų trūksta, kokių per daug, ar tai mums tiks, ar tai mums kenks. Dažnai mes ko nors griebiamės, nes taip daro mūsų draugai ar žymūs žmonės, mūsų autoritetai. Nepamirškime, kad mūsų organizmai yra skirtingi – kas tinka vienam, gali būti kenksminga kitam“, – teigia pašnekovė ir pataria išsiaiškinus savo poreikius tinkamus produktus stengtis įsigyti iš patikimų tiekėjų, kad būtume garantuoti jų kokybe.

 

Nuo vaisių ir riešutų iki maisto papildų

Pašnekovė skuba pasidžiaugti ir savo parduotuvės asortimente turimais sveikatos produktais bei įvairiomis gamtos gėrybėmis iš skirtingų pasaulio vietų – riešutais, džiovintais vaisiais, Kriolo kakavos pupelėmis, inovatyviais maisto papildais. „Esame vieninteliai ispanų kompanijos „Derbós Laboratorio Natural“ atstovai Baltijos šalyse. Unikalius organizmo palaikytojus „Imunit“ mūsų pirkėjai jau spėjo pamėgti šią žiemą ir įsitikinti jų veiksmingumu. Moterys vertina aktualią ir absoliučią naujieną Lietuvoje – kumelių pieno kapsules „Defen 2000“. Tai ne tik pagalba imunitetui, bet ir puiki vidinė kosmetika“, – teigia L. Sriubaitė“

  Pašnekovės teigimu, ne mažiau dėmesio vertas produktas yra ir saldymedžio šaknies koncentratas, žinomas ne tik dėl savo teigiamo poveikio mūsų sveikatai, bet ir dėl nepakeičiamos pagalbos norintiesiems atprasti nuo saldumynų. „Taip pat, klientų mėgstami prancūzų kompanijos „Dynveo“ antisenatviniai maisto papildai, gaminami taikant tik ekologiškus ir sveikus metodus, tokiu būdu išskiriant ir panaudojant pačias aktyviausias augalų savybes.


 


 


 

Komentarai:

#ogmiosmiestas