Meniu
GRĮŽTI Į TINKLARAŠTĮ

Pavasaris – geriausias laikas sustiprinti ir išvalyti organizmą

2019-07-20 , Maistas


Daugeliui pavasaris asocijuojasi ne tik su atbundančia gamta ir sugrįžtančiomis jėgomis, tačiau ir su išsekimu bei prasta savijauta, padažnėjusiomis ligomis. Visa tai – ilgu šaltuoju metų sezonu prarastų vitaminų ir kitų organizmui reikalingų medžiagų pasekmė bei toksinų įtaka. Apie būdus bei priemones, kaip organizmą atstatyti po praėjusios žiemos, kalbamės su „Ogmios mieste” įsikūrusio baro „Refresh” vadove Laura Karloniene.

 

Svarbu kompensuoti vitaminų stygių

Atėjus pavasariui, organizmas šaukiasi pagalbos sakydamas, jog vitaminų atsargos per žiemą išseko ir jas reikia papildyti. Tai atskleidžia daugelis mūsų kūno požymių, tokių kaip lūžinėjantys plaukų galiukai, suskilusi oda ar nusilpęs imunitetas. Nemaža dalis žmonių jaučiasi ir kiek nusilpę, tarsi tik dabar pabudę iš ilgo ilgo miego. Pasak L. Karlonienės, taip nutinka dėl to, kad pavasarį mums trūksta vitaminų D, C, E ir A, kurie stiprina imuninę sistemą ir palengvina jos darbą, saugo nuo širdies ir kraujagyslių ligų, yra reikalingi kaulams. Labai dažnai manoma, jog vitaminų atsargas galima papildyti tik vaistinėse įsigyjamomis tabletėmis. Tačiau yra ir daug natūralesnių būdų. „Vitamino C turi citrusiniai vaisiai, dauguma šviežių vaisių ir daržovių. Vitamino A gausu kukurūzuose, burokuose, morkose, moliūguose, o vitamino E – kviečių daiguose, riešutuose, žalios spalvos daržovėse, augaliniuose aliejuose”, – pasakoja specialistė ir priduria, jog nepamiršti reikėtų ir vitamino B1, palaikančio nervų sistemos veiklą. Jo gausu raudonoje mėsoje, ankštinėse daržovėse. Taip pat – vitamino B2, kuris didina hemoglobino kiekį kraujyje ir yra randamas kiaušiniuose, piene, žuvyje, šviežiose daržovėse.

 

Nepamirškite išvalyti organizmo

Nors mūsų kūnas yra užprogramuotas nuolat pašalinti nereikalingas medžiagas ir savarankiškai išsivalyti, pavasaris – tinkamas metas padėti jam saugiai ir efektyviai pašalinti susikaupusius toksinus. Anot L. Karlonienės, dažniausiai organizmas pats praneša žmogui, kuomet reikėtų susigriebti. „Kartais mums skauda galvą, kartais – kamuoja silpnumas. Imame dažniau sirgti, atrodo, kad organizmas nebekovoja su virusais. Visa tai – intoksikacijos požymiai. Kitaip tariant, kenksmingos medžiagos ima nuodyti organizmą, kauptis audiniuose ir organuose greičiau, negu jis spėja viską pašalinti. Tai simptomai, nurodantys, kad reikia ieškoti išeičių. Viena iš jų – detoksikacijos programos“, – teigia specialistė.

Pastaruoju metu sparčiai populiarėja ir detoksikacija sultimis, kurios metu vietoje maisto yra vartojamos tik įvairių vaisių ir daržovių sultys, tačiau specialistė pažymi, jog tokio pobūdžio programa negali tęstis ilgai – veikiau, kaip iškrovos diena, nei mitybos planas savaitei. „Naudingiausios būtų morkų, obuolių, burokėlių, agurkų, kriaušių, apelsinų, ananasų, greipfrutų sultys. Taip pat svarbu paminėti, kad vertingiausi vaisiai – užaugę mūsų regione bei tie, kurių tuo metu sezonas. Daržovių ir vaisių sultis galite maišyti tarpusavyje, gaminti glotnučius ir papildyti juos špinatais, sėklomis, alyvuogių aliejumi, medumi, imbieru. Sulčių detoksikacijos metu reikia nepamiršti gerti daug vandens, pagardinto citrina”, – pataria L. Karlonienė.

Tačiau svarbu pažymėti, jog tam, kad detoksikacijos procesas atneštų laukiamus rezultatus, derėtų ne tik valgyti daug šviežio ir įvairaus maisto, vaisių, daržovių, tačiau ir derinti mitybą su masažais, pirties malonumais, lengva mankšta, ilgesniu pasivaikščiojimu gryname ore, meditacija. Programos metu būtina atsisakyti žalingų įpročių bei gerai išsimiegoti.

 

Privaloma atsižvelgti į savo organizmo būklę

Planuojant detoksikacijos procesą itin svarbu objektyviai įvertinti savo organizmo būklę, o jei turite klausimų – pasikonsultuoti su jus gydančiu gydytoju ar mitybos specialistu. Svarbu atminti, jog to daryti nerekomenduojama žmonėms, turintiems valgymo sutrikimų bei besilaukiančioms moterims, o visiems kitiems derėtų atminti pačią svarbiausią taisyklę – nebadauti ir neleisti savo organizmui išsekti.

Specialistė pabrėžia, kad prieš sulčių dietą būtina gerti daug vandens, valgyti vaisių, daržovių. Kenksmingus produktus ir gėrimus reikia šalinti po truputį, mažinat kasdien suvartojamą kiekį. Pavyzdžiui, jei esate pripratęs suvartoti daug kavos, staiga tai nutraukus dėl kofeino stygiaus gali prasidėti galvos skausmai, todėl derėtų iš pradžių kavos puodelių skaičių po truputį mažinti, juos keisti juodąja arbata. Po detoksikacijos svarbu organizmą po truputį sugrąžinti prie maisto – pradedant lengvais, vėliau grūdinės bei ankštinės kilmės produktais.

 

 

 

Komentarai:

#ogmiosmiestas