MENIU
GRĮŽTI Į TINKLARAŠTĮ

Naujųjų metų pažadai: ką daryti tik pradėjus sportuoti?

2017.02.09, Laisvalaikis


Naujieji metai daugeliui reiškia naują veiklą. O pažadų iki pat Naujųjų metų kiekvienas padarėme itin daug – tad metas juos pildyti. Kas norėjo lankyti šokių pamokas, kas pasiryžti į darbą keliauti pėstute, o kas pagaliau pradėti eiti į sporto klubą. Ne paslaptis, kad bene sunkiausia laikytis pastarojo pažado. O juk pradėjus reguliariai sportuoti reikia laikytis tam tikrų taisyklių, kad pasiektumėte pačių geriausių rezultatų.

Kada pradėti sportuoti?

Nuo sausio mėnesio didžiulį sujudimą pajuto daugelis sporto klubų. „Naujus metus žmonės pradeda nusiteikę ryžtingai ir siekia įgyvendinti sau duotus pažadus, kurių vienas dažniausių – pradėti sportuoti. Tad pirmais metų mėnesiais sporto klube jaučiasi ypatingas sujudimas”, – pasakojo „Ogmios mieste” įsikūrusio sporto klubo „Body Gym” vyr. treneris Janas Tankevičius.

Bet tai nereiškia, kad sportuoti pradėti geriausia nuo Naujųjų metų. Treneris J. Tankevičius tokias tendencijas aiškino žmonių mėgstamu darbų atidėjimo principu: „Taip jau yra, kad mes pasižadame pradėti nuo pirmadienio, nuo kito mėnesio, nuo naujų metų. Tad Naujųjų sutikimas ir jų pradėjimas žmonėms yra didžiausia motyvacija pradėti sportuoti ir sveikai gyventi”.

Kito sporto klubo esančio „Ogmios mieste” „D’atlantis” vadovas ir treneris Darius Lukoševičius tikino, kad didžiausio žmonių antplūdžio sulaukiama sausį, vasarį, kovą ir balandį. „Būtent tada žmonės ima ruoštis vasarai. Prasideda išpardavimai, masiškai perkami rūbai. Dažnai paskata pradėti sportuoti tampa naujas drabužis, į kurį žmogus nebetelpa”, – kalbėjo vadovas.

Ką daryti tik užsirašius į sporto klubą?

Atrodytų paprasta, kad žmogui, kuris sporto klubo nėra lankęs arba yra lankęs labai seniai, pirmiausia prieš pradedant sportuoti reikėtų pasikonsultuoti su treneriu. Tiesa, tai savaime suprantama ne kiekvienam pradedančiajam. „Iš Vakarų ateina kitokių sporto klubų tendencija – ten aplinka ir inventorius yra puikūs, bet tiesiog nėra jokių trenerių. Šie sporto klubai orientuoti į tuos žmones, kurie sportuoja reguliariai ir žino tai, ką daro. Naujokui tokioje vietoje tikrai bus labai sunku – traumos gali būti neišvengiamos”, – pasakojo D. Lukoševičius.

Sportuojant su treniruokliais būtina žinoti kaip taisyklingai atlikti pratimą, kokie raumenys dirba, kaip kvėpuoti. Trenerių teigimu, pradedantiesiems būtina pasirinkti tokią sporto vietą, kurioje dirba treneriai.

„Didžiausia naujokų daroma klaida yra ateiti į sporto klubą prisižiūrėjus „Youtube” filmukų. Tada žmogus yra pasimetęs, nežino ką kopijuoja. Dažniausiai „Youtube” filmukus kuriantys motyvatoriai turi gražų sportišką kūną ir sportuoja jau labai daug metų, tad jų sporto technika yra visai kitokia. Aklas kopijavimas yra labai pavojingas”, – kalbėjo treneris D. Lukoševičius.

Tokiai nuomonei pritarė ir vyr. treneris J. Tankevičius. Jo teigimu blogiausia, ką gali daryti ką tik sportuoti pradėjęs žmogus, yra vadovautis logika, kad jis viską žino pats. Ne ką blogiau yra ir baimė prieiti prie trenerio paprasčiausiai konsultacijai, išsiaiškinti nuo ko pradėti ir kas būtų tinkamiau – ar grupinės treniruotės, ar treniruoklių salė.

Kaip neprarasti motyvacijos?

 Treneriai yra pastebėję, kad dažniausiai ir vyrų, ir moterų motyvacija yra labai panaši. „Vienintelis skirtumas toks, kad vieni vyrai nori numesti svorio, o kiti priaugti ir turėti sportišką figūrą. Tuo tarpu visos moterys nori numesti svorio ir padailinti figūrą”, – pasakojo D. Lukoševičius.

Ir norint priaugti svorio, ir norint jo numesti būtina žinoti, kad sporto salėje greitai niekas nevyksta. Žmonės, tikintys, kad atėję mėnesį prieš kelionę į šiltus kraštus ir penkis kartus per savaitę intensyviai pasportavę šiltuose kraštuose jau galės demonstruoti gražų kūną, turės nusivilti.

„Svoris užauga ne per vieną dieną – kartais praeina net keleri metai. Pirmą kartą atėjus į sporto salę mažiausiai du mėnesius jūs mokysitės kaip taisyklingai atlikti pratimus, pajausti raumenis. Tik po dviejų mėnesių rezultatus galėsite pats pastebėti”, – praktiniais patarimais dalijosi sporto klubo „D’atlantis” vadovas ir treneris.

Jo nuomone, pradedančiajam rekomenduotina sportuoti tris kartus per savaitę. Reikėtų sportuoti kas antrą dieną, o tarpe ilsėtis.

Kaip tinkamai apsirengti ir valgyti?

Kalbant apie aprangą, treneriai pataria rinktis laisvesnius natūralių medžiagų drabužius. Anot jų, su laisvesniais rūbais sportuoti yra žymiai patogiau. „Aptemptus drabužius dažniausiai renkasi tie, kurie nori parodyti savo gražią figūrą. Reikia nepamiršti, kad atletiškas kūnas yra pastebimas ir per laisvesnius rūbus. Vis dėlto esu matęs ir tų žmonių su aptemptais darbužiais, kurie dar neturi gražios figūros. Jiems nepatogus, o ir atrodo šiek tiek juokingai”, – patarė D. Lukoševičius.

Sporto klubo „Body Gym” vyr. treneris J. Tankevičius taip įsitikinęs, kad sporto drabužiai turėtų būti laisvi ir nevaržyti jokių kūno judesių.

Tiems, kuriems kyla klausimų dėl maisto prieš treniruotę, verta žinoti tai, kad visi rimtesni sportininkai pora valandų iki treniruotės nevalgo. Pati treniruotė nevalgius yra smagesnę, galima pasiekti geresnių rezultatų. Po treniruotės treneriai profesionalai rekomenduoja pavalgyti valandos bėgyje, nes taip organizmas geriau atsistatys, atsigaus.

 

 

10 žmonėms patinka
Komentarai:

#ogmiosmiestas