MENIU
GRĮŽTI Į TINKLARAŠTĮ

Robertas Kalinkinas: savo žmonai pats pasiuvau vestuvinę suknelę

2017.02.09, Interviu - Stilius


Ekstravagantiškas, jaunas, skandalingas – tokie epitetai seka mados dizainerio Roberto Kalinkino pavardę. Bet tai tik viena išradingo menininko pusė. Kita – mylinčio vyro ir tėvo. Robertas atviras: „Su žmona Agne viską pradėjome kartu”. Begalinis žmonos palaikymas, verslo idėjos ir paties Roberto savo žmonai kurta vestuvinė suknelė tik keletas sėkmės recepto sudedamųjų dalių. Apie karjerą, sėkmę ir meilę kalbamės su pačiu dizaineriu.

Esate vienas žymiausių ir ryškiausių Lietuvos dizainerių. Nuo ko prasidėjo Jūsų karjera?

Į galutinį sėkmės olimpą dar neužkopėme. Dar prireiks laiko. Nors vis tik pritarčiau, kad mes esam vieni sėkmingiausių jaunų dizainerių. Su žmona Agne viską pradėjome kartu. Dėl savęs, dėl džiaugsmo, dėl artimiausių draugų. Didžiausia mūsų sėkmės paslaptis – mes nebijojome ir vis dar nebijome suklysti. Nepabandęs tu niekada nežinosi, ar tau pavyks, ar nepavyks. Mes iki pat šiol nežinome, ar mums pavyks.

Prisimenate kokį pirmą drabužį pasiuvote pats?

Pirmą kartą pasiuvau dėvimą rūbą sau. Tai buvo džemperis.

Kodėl būtent džemperis? Gal neradote norimo parduotuvėje?

Labai juokinga. Užsukome su žmona Agne į medžiagų išparduotuvę. Ten aš pamačiau ir nusipirkau labai juokingą medžiagą su legendinio animacinio filmuko „Na, palauk“ vilku ir zuikiu. Pasiėmiau seną džemperį, susikirpau naują medžiagą, sudėjau sluoksnius ir džemperį apsiuvau iš naujo.

Kaip žmonės reagavo į tokį ekstravagantišką drabužį?

Visiems labai patiko! Daug kas klausė kur pirkau, kas tokius džemperius gamina. Pirmas žmogus, kuris tokį mūsų kurtą džemperį įsigijo buvo dainininkė Giedrė Kilčiauskienė iš „Empti”. Ji tokį džemperį turi iki pat šiol.

O ką pirmą kartą pasiuvote savo žmonai?

Žmonai aš siuvu daug ką. Pirmą kartą siuvau suknelę, po to vestuvinę suknelę.

Oho, net vestuvinė suknelė! Ar žmonai kurti ir siūti drabužius sunkiau nei kitoms klientėms? Sako, kad savas žmogus kritiką sako drąsiau…

Tikrai ne! Mes su žmona paprasti ir kurdami rūbus sau pataupom. Mano žmona visai neįnoringa, ji labai mėgsta išbandyti naujus dalykus. Agnei mažai kas tinka, nes labai sudėtinga figūra – labai platūs klubai, siauras liemuo ir siauri pečiai, tikriausiai todėl ji pasitiki manimi.

Su žmona Jūs ir darbe, ir namie. Pasitaiko kivirčų?

Šeimos verslo modelis yra pats idealiausias. Mes kartu žiūrime į vieną kryptį, žinom kiek kas kainuoja, žinom dėl ko aukojamės ir kodėl tai darome. Kartu džiaugiamės, kartu liūdim. Pas mus dingęs tas jausmas, kad vienas nesupranta, ką ir kodėl daro kitas. Nėra priekaištų, kodėl neskiriame vienas kitam laiko, nes visada būname kartu. Dėl darbo nesipykstam niekada. Vieninteliai mūsų kivirčai pasitaiko dėl buities, o tai smulkmenos.

Drąsūs sprendimai ir įdomūs bendradarbiavimai – Jūsų specializacija. „Play pants”, paltukai kačiukams, ekstravagantiškos reklamos… Kuris įdomus bendradarbiavimas ar drąsus sprendimas, Jūsų nuomone, buvo sėkmingiausias ar Jums įsimintiniausias?

Komercine prasme pats pelningiausias buvo bendradarbiavimas su „Apranga” ir su „Audimu”. Čia jau buvo rimtas verslas ir rimti dalykai – pakankamai dideli pinigai ir abipusė nauda. Šiuo sandoriu aš džiaugiuosi labiausiai. Kalbant apie kasdienius projektus ir mūsų idėjas, arčiausiai širdies man yra „Play pants”. Tai įdomūs sagutėmis užsisegantys džinsai ir moterims, ir vyrams. Iš paprastos, senos ir labai juokingos mano idėjos gimė produktas, kuris yra labai sėkmingas ir parduodamas visame pasaulyje.

Kokiu savo pasiekimu labiausiai didžiuojatės?

Aš esu labai „down to earth”. Didžiuojuosi, kad turiu verslą, dėl kurio dar galiu stengtis. Mados pasaulyje yra labai lengva suklysti ir nebeprisikelti. Yra daug pasaulinių pavyzdžių –  Micheal Kors buvo bankrutavęs penkis kartus, o Alexander McQueen du kartus! Tokie grasūs prekės ženklai kažką padarė blogai, todėl aš labai džiaugiuosi, kad mūsų verslas yra gyvas ir juda į priekį. Didžiuotis laikinais pasiekimais ir tarpine stotele yra beprasmiška.

Neseniai atidarėte naują parduotuvę, kur parduodate pigesnius drabužius. Kuo ten parduodami drabužiai skirsis nuo kitų?

Nauja parduotuvė yra „Parkas Outlet”. Esminis dalykas, ką reikėtų suvokti, kad pigesnė produkcija nėra prastesnė produkcija. Pats jau spėjau sulaukti kelių tokių klausimų. Ką mes bandome parodyti? Tai, kad esame lankstūs ir grįžtame į Lietuvos rinką. Turime kitą parduotuvę, kurioje prekiaujame tais gaminiais, kuriuos vežame į užsienį, rodome per Paryžiaus mados savaitę, Niujorke, Londone, Milane, demonstruojame agentams, užsakomas iš Rytų ir taip toliau. Tai pakankamai brangi linija, tai „luxury” drabužiai. Lietuvoje tikrai mažesnė klientų dalis gali sau leisti pirkti paltą už 700 eurų. Todėl sugalvojome atidaryti parduotuvę, kurioje kainos būtų mažesnės. Bet tai nereiškia, kad drabužiai ten prastesni. Šiems drabužiams mes nesisiunčiame audinių iš užsienio, o perkame iš vietinių, naudojame jau pagamintus „lekalus”, brėžinius, panaudojame prieš metus sukurtus modelius. Skirtumas tik toks, nes didžioji dalis asortimento yra gaminama ten pat, kur ir gaminame savo „luxury” liniją.

Kaip Jūsų klientai reaguoja į tokią siūlomą alternatyvą?

Pradžia yra labai daug žadanti – žmonės noriai perka. Tai paskatino mus gaminti kuo įvairesnių dydžių drabužius. Manau ši parduotuvė yra mūsų ateitis.

Grįžkime prie aukštosios mados. Kūrėte ir rengėte pačias garsiausias Lietuvos ir pasaulio moteris. Kurią įžymybei kurtą suknelę prisimenate iki šiol?

Viena paprasta raudona šilkinė suknelė nukeliavo iki pat Holivudo ir atsidūrė ant raudono kilimo. Tą suknelę aš prisiminsiu visada. Suknelę ant raudono kilimo dėvėjo „The PussyCat Dolls” narė Ashley Roberts.

Kokios Jūsų svajonės?

Noriu, kad mūsų verslas taptų stabiliu. Manau, naujoji mūsų parduotuvė yra šviesi ateitis. Tikriausiai ilgainiui plėtosime būtent šią parduotuvę. Taip pat svajoju įkurti naują vestuvinių suknelių saloną, kadangi pradedu nebespėti viską atlikti pats.

12 žmonėms patinka
Komentarai:

#ogmiosmiestas