Meniu
GRĮŽTI Į TINKLARAŠTĮ

Treniruotė, stiprinanti ne tik kūną, bet ir protą: sparčiai populiarėja Lietuvoje

2018-09-10 , Laisvalaikis


Kiekvienas žinome, kad raktas į gerą savijautą yra sveikas maistas bei judėjimas. Anot specialistų, itin svarbu atrasti sau tinkamą ir, svarbiausia, patinkančią fizinę veiklą, kurios tik pasitaikius progai nemestumėte. Viena tokių galėtų būti Lietuvoje itin sparčiai populiarėjantis Pilates. Plačiau apie tai kalbamės su specialistais.

 

Kas yra Pilates?

Anot Ogmios mieste” įsikūrusios sveiko kūno studijos Sportis” įkūrėjos bei kineziterapeutės Santos Pavilonytės, Pilatesas – tai subalansuota kūno ir proto treniruotė, kurios tikslas yra jėgos, ašinės dalies liemens raumenų stabilumo, lankstumo, laikysenos, koordinacijos ir kvėpavimo gerinimas.

Treniruotės pagrindą sudaro 34 klasikiniai Pilateso pratimai, paremti Pilateso principais: koncentracija, kontrolė, kūno centras, tikslumas, plastiškumas ir judesių tėkmė, kvėpavimas ir vizualizacija.

Pasak specialistės, Pilateso treniruotėse ant kilimėlio pratimai gali būti ir modifikuojami, atliekant ne tik su savo kūno svoriu, bet ir su pagalbinėmis priemonėmis. Treniruotėms gali būti naudojami kamuoliais, kamuoliukai, thera-band gumos, volai, Pilateso žiedai ir dar daugelis kitų”, – sakė S. Pavilonytė.

 

Technikos ypatumai

Pilateso treniruotėse stiprinamos ne tik stambiosios raumenų grupės, bet ir gilieji raumenys, kurie mažai aktyvinami kitų pratimų ar užsiėmimų metu. Treniruotės metu pratimai atliekami išlaikant neutralius stuburo linkius, taisyklingą kūno padėtį, derinant judesius su kvėpavimu. Tai padeda ne tik susiformuoti stiprų liemens korsetą, bet ir labiau valdyti savo kūną, apsaugant sąnarius, stuburą nuo per didelio apkrovimo”, – mintimis dalijosi specialistė.

Pašnekovės teigimu, Pilateso treniruotės – puikus pasirinkimas tiems, kas kenčia nuo apatinės dalies nugaros skausmų bei traumų, taip pat profilaktiškai lankantiems aktyvesnes treniruotes ir treniruotes su svoriais.

 

Galimi rezultatai

Ši treniruotė padeda ne tik padailinti kūno linijas, pagerinti raumenų tonusą, bet ir padailina laikyseną, kūno plastiškumą, kvėpavimą. Tarkime, dauguma nugaros skausmų yra susiję su giliųjų pilvo raumenų, tokių kaip skersinis pilvo, dauginis nugaros, dubens dugnas, diafragma disbalansu arba nusilpimu.

Vis dėlto dauguma žmonių galvoja, kad Pilates tai tiesiog “pasivartymo” ant kilimėlio treniruotė. Tokie, mano nuomone, yra nebandę tikrojo Pilateso, kuriame reikia ne tik kojas kilnoti, bet kartu koordinuoti judesius, kvėpavimą ir visus Pilateso principus. Jei bandėte ir buvo per lengva, tai tikrai buvo ne Pilates”, – sakė S. Pavilionytė.

Anot specialistės, prieš pradedant lankyti Pilateso treniruotes labai svarbu pasidomėti apie patį trenerį, kad po to netektų nusivilti. Kokius kursus ar mokymus treneris baigęs kokia patirtis Pilates treniravimo srityje – tai tik keli pagrindiniai klausimai, kuriuos vertėtų išsiaiškinti.

Pavyzdžiui, naujokams dažnai siūlau bent keletą užsiėmimų individualiai, kad žmogus išsiaiškintų visus Pilates principus, išmoktų kūno valdymo. Visa tai toliau lengvai leis adaptuotis grupėje. Savo užsiėmimų metu, net ir grupėje individualizuoju tam tikrus pratimus pagal fizinį pasirengimo lygį ar problemą”, – kalbėjo kineziterapeutė.

 

Populiarumas Lietuvoje

Pasak pašnekovės, Pilatesas treniruotės sparčiai populiarėja kaip ir žmonių kultūra, požiūris į sportą, sporto kokybę. Vis daugiau žmonių pradeda domėtis treniruotėmis, kuriose galėtų išmokti valdyti savo kūną, išlaikant taisyklingas kūno padėtis ir kūno funkcionalumą, ne tik jėgą. Specialistės nuomone, kūnui, kad jis būtų gražus reikia visko: maisto, miego, vandens, oro, lankstumo, jėgos, ištvermės, greičio.

Tiesa, vis dar vyrauja nuomonė, kad Pilates treniruotės skirtos tik tam tikrai grupei žmonių: Tarkime, dauguma vyrų galvoja, kad tai treniruotės sukurtos moterims, tačiau pats Joseph’as Pilatesas, tai sukūrė reabilituodamas sužeistus kareivius, sėkmingai treniravo profesionalius boksininkus, šokėjus. Pastaraisiais metais ir Lietuvoje vis daugiau vyrų lankančių aktyvias treniruotes ar treniruotes su svoriais ateina į Pilates norėdami sustiprinti savo liemens sritį, giliuosius raumenis, dubens stabilumą ar traumų profilaktikai. Taigi treniruotės skirtos visiems”.

Komentarai:

#ogmiosmiestas